Soalan Lazim (FAQ) - Kategori Pelajar

1. Bagaimanakah tatacara penghantaran tugasan oleh pelajar secara atas talian?

Pelajar boleh menghantar tugasan yang ditetapkan melalui email, pos dan/atau platform ePembelajaran CIDOS.

2. Apakah tindakan pelajar sekiranya terdapat masalah teknikal daripada pihak pelajar (masalah komputer atau rangkaian) yang menyebabkan pelajar tidak dapat menghantar tugasan pada tarikh yang ditetapkan?

Pelajar bertanggungjawab menghubungi pensyarah berkenaan melalui email. dan/atau telefon untuk memaklumkan masalah yang dihadapi.
 

3. Bagaimanakah kehadiran pelajar direkodkan dalam PdPDT?

Kehadiran pelajar akan direkodkan dalam SPMP melalui kaedah ____ yang akan diambil oleh pensyarah setiap kali kelas. 

4. Adakah pelajar perlu berada di dalam talian sepanjang waktu PDPDT?

Ya, bergantung pada waktu kuliah yang ditetapkan dan aktiviti yang telah dirancang oleh pensyarah kursus masing-masing.

5. Bagaimana cara pelajar mendapatkan jadual waktu kelas dan kalendar akademik?

 

6. Bagaimana untuk menyelesaikan kekangan penggunaan data internet kepada pensyarah dan pelajar??

Pelajar dinasihatkan untuk melanggan talian peribadi  sebagai backup sekiranya terdapat kekangan penggunaan internet di Politeknik.
 

7. Kursus saya melibatkan kehadiran secara fizikal seperti makmal, studio, kerja lapangan, bolehkah saya masuk ke kampus untuk menyelesaikannya?

Semua kursus yang ditawarkan pada semester 1 sesi  Jun 2020 telah dirancang dan direkabentuk semula PdP supaya disesuaikan dengan kaedah PdP dalam talian.

8. Bagaimanakah dengan peperiksaan akhir, adakah dibuat secara dalam talian juga?

Kaedah peperiksaan akhir akan ditentukan oleh Politeknik serta mengikut kesesuaian kursus. Pihak Politeknik dan pensyarah yang terlibat akan memaklumkan pelaksanaan secara terperinci kepada pelajar.

Post a Comment

0 Comments